Ceramika Duceram Kiss jest jedną z najbardziej popularnych, łatwych i tanich materiałów do pracy. Sprawdź jak przygotować strukturę, wyoksydować, wypalić oraz jak używać techniki schodkowej.
Konstrukcje metalowe, jeśli producent stopu inaczej nie zaleci, należy po opracowaniu frezami z twardego metalu wypiaskować za pomocą Al2O3 (100-150 μm) pod ciśnieniem 2 barów (stopy nieszlachetne do 4 barów). Do wykonania schodka ceramicznego (jak pokazano wyżej) brzeg korony powinien zostać tak zredukowany frezem z twardego metalu, aby brzeg kończył się na wysokości ok. 0,5 - 0,8 mm ponad brzegiem schodka. Ponadto należy zwracać uwagę na to, aby brzeg korony kończył się łagodnie, co zapobiega powstawaniu naprężeń w ceramice.
Oksydacja wykończonej konstrukcji metalowej następuje według zaleceń producenta stopu. Tlenki powinny zostać w zależności od rodzaju stopu i danych ze strony producenta usunięte poprzez piaskowanie lub wytrawianie.
Do nadania konstrukcji metalowej ze stopu szlachetnego lub nieszlachetnego odpowiedniej barwy podstawowej służą w zestawach Duceram Kiss zarówno opakery w paście jak i w proszku. W obu przypadkach pierwszą równomierną, półkryjącą warstwę opakera należy wypalić (patrz Tabela wypalań). W przypadku stopów Bio przy pierwszym napalaniu opakeram należałoby pracować pastą naturalną (Naturalpaste) w celu obniżenia temperatury napalania na stopach szlachetnych. Stosując tę zasadę zwiększają Państwo po raz kolejny pewność powodzenia. Następnie konstrukcję należy pokryć drugą całkowicie kryjącą warstwą opakera i wypalić ją zgodnie z zaleceniem.
Wskazówki do opakera w proszku: Opaker w proszku należy wymieszać z płynem O lub OL i nanieść pędzelkiem lub instrumentem szklanym na konstrukcję.
Wskazówki do opakera w paście:
Nowy opaker w paście jest dostępny w szklanych słoiczkach, dzięki czemu zdecydowanie dłużej zachowuje odpowiednią
konsystencję śmietany. Jeśli konieczne jest jego rozrzedzenie, należy użyć do tego tylko specjalnego fluidu do opakera w paście.
Aby wykonać schodek ceramiczny, należy najpierw polakierować słupek gipsowy preparatem Die-Hardner, co zapobiega wsiąkaniu izolatora w słupek. Następnie na słupek należy nanieść dość obficie izolator ceramiczny (Ducera SEP), pozostawić na krótki czas i nanieść po raz drugi. Przy opracowywaniu koncepcji Kiss dużą wagę przykładano
do stabilności podczas wypalania oraz dokładności odwzorowania schodka. Za pomocą pięciu mas schodkowych (SM1-5) i pięciu finałowych mas schodkowych (Finalschultermassen F SM1- 5) można teraz w bardzo łatwy sposób wykonać schodek
ceramiczny. Te wysokofluorescencyjne masy schodkowe doskonale kryją przebarwione słupki zębów i sprawdzają się w innych estetycznie trudnych przypadkach. Ponadto masy te zapewniają przy bardzo różnym oświetleniu naturalną witalność zęba.
Masę schodkową należy wymieszać z płynem SD Quick i wymodelować na schodku. Masę schodkową należy dobrze wysuszyć (można użyć do tego suszarki).
Czapeczkę można zdjąć teraz ostrożnie ze słupka i wypalić w odpowiedniej temperaturze
Część schodka, która uległa skurczowi zostanie uzupełniona
przy następnym wypalaniu.
Przed drugim wypalaniem masy należy powtórzyć proces izolowania, następnie nanieść masę ceramiczną uzupełniająco jak przy pierwszym wypalaniu i ponownie wypalić w odpowiedniej temperaturze.
Wynik idealnego dopasowania uzyskuje się po dwóch napalaniach masy schodkowej. Jeśli po wypaleniu glazury konieczna jest korekta, należy ją przeprowadzić za pomocą Final-Schultermasse, której temperatura wypalania wynosi 660˚C. Masy Final-Schultermassen są pod względem kolorystyki identyczne jak normalne masy schodkowe. Wskazówka do Final-Schultermassen Masy Final-Schultermassen z powodu niskiej temperatury
napalania powinny być używane tylko do korekty schodka po zakończeniu pracy lub po wypaleniu glazury. Ponadto po zastosowaniu mas Final-Schultermassen nie można przeprowadzić lutowania w piecu.
Po zakończeniu wypalania mas schodkowych należy na koronę nakładać dalsze warstwy w sposób standardowy. Pracując systemem Duceram Kiss mają Państwo możliwość wykonania doskonałej estetycznie korony posługując się tylko masami podstawowymi lub też wykonania licowania indywidualnego przy zastosowaniu zaawansowanej techniki warstwowej.
Masa opalizująca, transparentna, odgrywa kluczowa role w koncepcji Kiss. Masa wielofunkcyjna może być stosowana sama lub w połączeniu z innymi masami. W połączeniu z innymi masami zmniejsza nasycenie koloru masy, z która jest mieszana. (Zachowuje się jak woda, rozcięcza i nadaje przejrzystości)
Zastosowanie:
Transparencja miedzy mamelonami, przezierny brzeg sieczny, uwypuklenie listew brzeżnych i wałków szkliwnych.
Masa nadająca cieple pomarańczowe efekty opalizując. Masa OE Sunset zmieszana ze Stand by daje delikatniejszy, mniej intensywny efekt.
Zastosowanie: Podkreśla efekt Power Chromy przy drugim lub trzecim paleniu ciepio—pomarańczowe szkliwo, efekt wtórnej zębiny.
OE Sunrise
Masa nadajaca żółtawy efekt opalizujqcy. Masa OE Sunrise zmieszana ze Stand by daje delikatniejszy , mniej intensywny efekt.
Zastosowanie:
Podkreśla efekt Power Chromy przy drugim lub trzecim paleniu, imituje żółtawe szkliwo.